Når man har sin egen virksomhed, skal man huske at blogge så ofte som overhovedet muligt. At blogge kan nemlig være med til at skaffe de kunder, som virksomheden har brug for, men en blog kan også være med til at skabe synlighed omkring forretningen. En blog kan også være med til at sikre, at en rangering på side 1 kan blive en mulighed. Der er dog også mange andre motivationsfaktorer vedrørende det at blogge, og en af de største er, at man skaber troværdighed blandt de potentielle kunder. Men også blandt de kunder, man allerede har, og kunder er jo også nogle, der altid skal plejes. Det er langt vigtigere at pleje de kunder, man har, end at gå ud og lede efter nogle nye. Det skal man huske.
Blog dig til succes
Med en god blog kan man meget hurtigt få den succes, man går og ønsker sig og drømmer om. Men man må også give det tid, for det er ikke sikkert, at Google lige rangerer den på side 1 med det samme. Man må også altid være villig til at prøve sig frem, når man driver virksomhed og blogger, og hvis man bliver ved, skal successen nok komme før eller siden. Det er moderne som aldrig før at blogge, og det ses også, at det er en del af alle succesfulde virksomheders markedsføringsstrategi.
Der er mange måder at blogge på, men alle måder handler om at nå den potentielle køber. For virksomheder handler det jo altid i sidste ende om at tjene penge, men det handler også om at levere enten produkter eller serviceydelser. At drive virksomhed er nemlig meget mere og andet end at sælge noget – det handler om at skabe en god forbindelse til kunderne. Det er også her, at den gode blog kommer ind i billedet.