For at få mest ud af din annoncering på sociale medier er det vigtigt, at du lærer om Facebook profit optimering. Her er 5 gode råd til, hvordan du kan optimere dine facebook annoncer.
- Det første du skal gøre er at installere en Facebook-pixel på din hjemmeside. Facebook-pixlen hjælper med at spore handlinger, der udføres på dit websted, så du kan lære mere om dine kunder og de mennesker, der engagerer sig i din virksomhed. Derefter kan du optimere dine annoncekampagner, så du når de rigtige mennesker.
- Tænk over hvilke handlinger du ønsker dit publikum skal foretage, efter de har set dine annoncer. Vil du drive traffik til din butik eller få folk til at tilmelde sig et nyhedsbrev? Når du har besluttet dig, kan du vælge et kampagnemål, der kan hjælpe dig med at opnå de resultater, du ønsker.
- Hvis du ved, hvilke segmenter du vil nå ud til, kan du bede Facebook målrette annocerne mod de ønskede grupper. Du kan også oprette brugerdefinerede målgrupper for at nå ud til dine eksisterende kunder eller personer, der tidligere har været involveret i din virksomhed.
- For at opnå de bedste resultater skal du sørge for at vælge en annonceleveringsoptimering, der matcher dine forretningsmål. Det kan være konverteringer eller landingssidevisninger. Det er ikke altid at du kan opnå de resultater du ønsker ved at optimere dine kampagner omkring klik, fordi Facebook automatisk viser din annonce til folk som er tilbøjelige til at klikke på din annonce, og det er ikke nødvendigvis den målgruppe du søger.
- Det er ofte bedst at vælge ‘automatiske placeringer’, for det giver Facebook mulighed for at vælge de bedste placeringer og på en måde opnår du den bedste effektivitet.