Hvis du overvejer at åbne en restaurant, så skal du vide hvordan du markedfører den. Der er hård konkurrence i restaurationsbranchen og derfor er det vigtigt, at du ved hvordan du får mere synlighed og skiller dig ud..
Her er 3 tips til, hvordan du markedfører din restaurant
1.Skab en fantastisk hjemmeside med restaurantreservation
Flere og flere reserverer bord online i dag, så det er vigtigt at du har en indbydende og brugervenlig hjemmeside med mulighed for at reservere bord. Hvis du vil drive restaurant i København kan du forvente, at der er mange, især turister, som foretrækker at bestille via din hjemmeside. Sørg altid for at have din menu tilgængelig online og helst mulighed for betaling også.
2. Brug sociale medier
De sociale medier giver dig mulighed for at tiltrække nye kunder og engagere med dine eksisterende kunder. Sørg for at være autentisk og lær dine kunder og målgruppe at kende, så du kan skabe et image, der appellerer til dit publikum.
3. Fokuser på lokal SEO
Der er hård konkurrence uanset hvilke målgruppe du vælger. Ved hjælp af SEO kan du forbedre din chancer for at bliv placeret højt oppe i Google søgningerne, og det meste kan du gøre gratis. Sørg for, at din hjemmeside indeholder alle de væsentlige oplysninger, som f.eks. adresse, åbningstider og kontaktoplysninger. Tilføj dine søgeord (f.eks. Mexicansk restaurant på Vesterbro) i metatitlen og ‘overbevisende’ information i metabeskrivelsen. Gør det nemt for folk at skrive anmeldelser og registrer i telefonbøger og lokale nyhedssider, så du er let at finde.
Husk: Succesfuld markedsføring kræver forberedelse, men hvis du tager dig tid til at identificere dit målmarked og vurdere konkurrenternes styrker og svagheder, har du et solidt grundlag for en vellykket marketingkampagne.